Välkommen till Bellmansgårdens förskola!

Bellmansgårdens förskola är en nybyggd förskola som öppnades i dec 2018 och ligger på Skallberget i centrala Västerås.

Vi har ljusa fräscha lokaler där miljön är anpassad för att skapa nyfikenhet och intresse för barnen. Olika stationer bjuder in till lek, fantasi och lärande på barnens nivå. Vår gård erbjuder en variation av möjligheter med en lummig skogsdel som inspirerar till mycket utforskande. På gården finns även vårt sovhus där våra yngsta barn vilar.

På Bellmansgårdens förskola går det ca 74 barn i åldrar 1-5 år  och det är både förskollärare och barnskötare som arbetar här.

Vi arbetar i två storarbetslag, Galaxen och Kometen där barnen kontinuerligt delas in i mindre grupper under vistelsen på förskolan.

På kometen går barn i åldrar 1-3 och på Galaxen barn i åldrar 3-5.

Varje storarbetslag delar dagligen upp sig i tre mindre basgrupper för att barnen ska få möjlighet att mötas i mindre sammanhang. Grupperna är vår utgångspunkt men kan variera utifrån barnens intressen och val av aktivitet.

Maten som serveras är god och näringsrik och lagas av vår egna kock. Vi har en gemensam matsal där de flesta grupper äter.

Vi har ett gott samarbete avdelningarna emellan och arbetar efter en VI-känsla i huset, vilket innebär att vi ser alla barn som allas.

Varmt välkomna till oss!

Gården