Så här tycker medarbetarna

Vi jobbar med det viktigaste

Som medarbetare inom förskoleverksamheten är du det viktigaste vi har, det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla och ta hand om våra små västeråsare. Här kan du läsa mer om vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss.

Leende Carina Andersson Mustapic

"Härliga utmaningar varje dag!"

Carina Andersson Mustapic- Förskollärare

”Som förskollärare får jag dagligen ta del av det barnen tänker och gör. Det är det som gör mitt jobb spännande och roligt … men också utmanande!”

Kompetensutveckling

I mitt arbete som förskollärare på Bergatrollets förskola har jag stora möjligheter att utvecklas. Vi arbetar ständigt för att bli bättre och lära oss nya saker tillsammans. All personal får möjlighet till kollegialt lärande som leds av vår rektor. Vi ser att verklig utveckling sker om alla är delaktiga!

Stöd i arbetet

Jag har stort stöd av mina kollegor i mitt dagliga arbete och vi har möjligheter till gemensam reflektion för att bättre kunna möta barn och vårdnadshavare. I det pedagogiska arbetet har vi stöd av en pedagogista. Vi har även tillgång till en ateljérista som hjälper oss att utveckla vårt arbete med miljö och material. På vår förskola finns även en socialpedagog som arbetar tillsammans med oss och barnens vårdnadshavare för att vi bättre ska kunna möta barnens behov.

Viktiga vårdnadshavare

Vi lägger stort fokus på samverkan med barnens vårdnadshavare. Vi ser vilken stor betydelse det har för barnens utveckling och lärande när vi arbetar tillsammans med deras vårdnadshavare. Vi försöker hela tiden utveckla vårt arbete med föräldrasamverkan. Vi erbjuder till exempel alla nya familjer på förskolan inskolningssamtal i hemmet. Vi ser att det blir en bra början på vår relation om den får börja på familjernas hemmaplan.

Om du blir nyfiken på att veta mer hur det är att arbeta som förskollärare på min förskola får du gärna kontakta mig!

Vänliga hälsningar, Carina Andersson Mustapic