Välkommen till Bjurhovdasmyckets förskola!

Förskolan ligger i området Bjurhovda, på andra sidan cykelvägen från fritidsgården och "plaskpoolen". Under december 2019 invigdes dessutom den nya lekparken på Bjurhovda. Bara några få hundra meter ifrån förskolan har vi skogområde. Det är inte sällan vi beger oss ut dit och tar till nytta av vad skogen har att erbjuda i utbildningen.

Huset byggdes år 2010 och är en stor och ljus förskola med fina ytor för barn och vuxna att vistas i.

Bjurhovdasmycket består av sju hemvister, varav 3 för de yngsta barnen och 4 för de äldre. Vi arbetar i gruppindelningar med färre antal barn i varje grupp under större delar av utbildningen.

Vår hemvister heter:

• Diamanten
  • Kristallen
  • Safiren
  • Korallen
  • Guldklimpen
  • Pärlan
  • Bärnstenen

Vi har egen kock på förskolan som lagar mat från grunden och barnen erbjuds blandad kost med bland annat vegetariska rätter varje vecka.

Hela arbetslaget hos oss består av 10 förskollärare och 10 barnskötare, fördelade över hemvisterna i huset.