Så här tycker medarbetarna

Vi jobbar med det viktigaste!

Som medarbetare inom förskoleverksamheten är du det viktigaste vi har, det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla och ta hand om våra små västeråsare. Här kan du läsa mer om vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss.

Anställd på Blåsbo förskola tycker till.

"Jag har extremt roligt på jobbet!"

Jonna Zetterljung, 24år Förskollärare

Jag blev färdig förskollärare nu i januari och det här är mitt första jobb. För mig har det varit ett väldigt bra första jobb. Jag gillar att det är ett stort arbetslag med flera tankar och erfarenheter som kan skapa en verksamhet där barnen kan utvecklas på bästa sätt. Ingen dag är sig lik på Blåsbo förskola och det är det jag tycker om. Jag har extremt roligt på jobbet och det tycker jag är viktigt, för har vi roligt så smittar det av sig på barnen!

Dekorativ bild med leksaker i sanden.

"I arbetet med barn får man så mycket tillbaka"

Johanna Dahl Vikman, 41år barnskötare

- Jag trivs jättebra på Blåsbo förskola, den ligger centralt och man kan verkligen använda närmiljön då både skog, bibilotek och lekplaster finns nära till hands.

Vi har nya fräscha lokaler och otroligt vältillagad mat, man blir verkligen bortskämd som medarbetare här. Jag trivs med mina kollegor, vi har kul tillsammans samtidigt som vi utför det pedagogiska arbetet med barnen. I arbetet med barn får man så mycket tillbaka! När jag vaknar på morgonen känner jag glädje att gå till jobbet.