Så här tycker medarbetarna

Vi jobbar med det viktigaste!

Som medarbetare inom förskoleverksamheten är du det viktigaste vi har, det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla och ta hand om våra små västeråsare. Här kan du läsa mer om vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss.

"Vi har många möjligheter!"

Erduana - Barnskötare

- Jag triv bra här på Hammarby förskola. Jag gillar att vi har en stor gård och stora och luftiga innelokaler. Det skapar många möjligheter för lärande och utforskande.

Vi arbetar aktivit med att dela barnen i mindre grupper och det tycker jag är bra eftersom att då får jag tid att se alla barnen och vara närvarande. Jag arbetar med barnen mycket inne i vår atelje och jag tycker den bjuder in till mycket utforskande.

"Det är inspirerande och utmanande!"

Stina, Förskollärare

- Jag tycker det är inspirerande och utmanande att jobba här. Vi arbetar utefter barnens intresse för något. Barnen ingår i mindre sammanhang större delen av dagen och  får möjlighet att delta i olika aktiviteter. Vi pedagoger lägger stort fokus på språkutveckling i lärandesituationer, som är identitetskapande.

Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Läs mer under Sök jobb hos oss.