Välkommen till Hammarby förskola!

Hammarby förskola byggdes 1965 och förskolan ligger vid en återvändsgata och är bilfri. Vi har lekparker och grönområden anslutning till förskolan. Det är platser vi ofta besöker med barnen.

Vi erbjuder 4 avdelning på Hammarby förskola och är 13 pedagoger som arbetar på förskolan.

Rubinen
Här går barnen i åldrarna 1-3 år. På avdelningen arbetar 1 förskollärare 2 barnskötare.

Kristallen
Här går barnen i åldrarna 1-3. På avdelningen arbetar 1 förskollärare 2 barnskötare.

Safiren
Här går barnen i åldrarna 3-5. På avdelningen arbetar 1 förskollärare 2 barnskötare och en extra resurs.

Diamanten
Här går barnen i åldrarna 3-5. På avdelningen arbetar 1 förskollärare 3 barnskötare och en extra resurs.

Vi öppnar på avdelningen Rubinen klockan 6.30. Vi äter frukost klockan 7:30, Kristallen och Diamanten äter tillsammans på Kristallen. Rubinen och Safiren äter på respektive avdelning. Klockan 16:15 slår alla avdelningar ihop på Rubinen. VI stänger på Rubinen klockan 17:30.

På förskolan arbetar även en socialpedagog.

Vårt kök

Vi har ett eget tillagningskök och egen kock som lagar maten åt oss. De lagar maten varje dag och förser oss även med nybakat bröd, mycket grönsaker och varierande mellanmål. Vi strävar efter att en stor andel av maten som serveras ska vara ekologisk eller närodlad. Gå gärna in och titta på @hammarbyfsk_kocken på Instagram.

Fasaden i vinterskrid
bild på förskolan