Välkommen till Kulramens förskola!

Kulramens förskola ligger på Malmabergsgatan med flera grönområden i närliggande miljöer, som lekparker och skog, som vi på Kulramen brukar besöka och göra utflykter till. Kulramen har funnits i våra befintliga lokaler sen 2011 och vi har 4 avdelningar.

På dagarna arbetar vi i mindre grupper, för att på så sätt skapa bästa möjliga förutsättning för barnen.

Välkommen på öpppet hus Fredag 8 mars och måndag 6 maj kl 9-10

Förskolans avdelningar

Ovalen 1-3 åringar

Triangeln 3-4 åringar

Cirkeln 4-5 åringar

Kvadraten består idag av en mindre barngrupp med sex barn i åldrarna 3-6 år med neuropsykologiska funktionsvariationer. Här jobbar fyra pedagoger i ett nära samarbete med varandra samt tillsammans med det stödteam som finns runt varje inviduellt barn. Pedagogerna skräddarsyr utbildningen utifrån varje barns behov och jobbar både "en till en" men även integrerat med de övriga avdelningarna.

Läslyftet

Läsåret 2019-2020 har vi deltagit i läslyftet med fokus på natur och teknik. Genom deltagandet i läslyftet främjar vi barnens spårkutveckling och skapar en medvetenhet kring ord. I läslyftets olika aktiviteter så har avdelningarna utgått från verb med koppling till natur och teknik.

Maten

Vi får vår mat levererad från Hässlököket. Vi har ett eget köksbiträde som bistår alla avdelningar med dagens lunch samt förbereder mellanmål.