Välkommen till Lillängens förskola!

Vi skapar förutsättningar för varje barns rätt att lära och utvecklas genom att upptäcka och utvecklas tillsammans med andra.

Vår förskola är uppdelade i två olika hus och tre inhängnade gårdar. Förskolan ligger nära Viksäng centrum och vi har närhet till vatten, skogen och lekparker. Vi har tre unika gårdar utanför förskolan som vi använder varje dag. Vi har en miljögrupp som kontinuerligt utvecklar vår ute- och innemiljö.

På Lillängens förskola jobbar vi som ett team på fem avdelningar med ca 15 - 22 barn per 3 - 4 pedagoger.

Lillängens förskola jobbar aktivt med trygghet och att vara en säker förskola. Här serveras mat med råvaror från vårt eget kök och materialet på avdelningarna är noga utvalda för att vara fria från farliga gifter.

Avdelningar

Vi har fem avdelningar på Lillängens förskola. Alla avdelningar erbjuder tre till fyra pedagoger på varje avdelning.

* Saltkråkan; här går barn i åldrarna 1-3 år

* Bullerbyn; här går barn i åldrarna 1-3 år