Så här tycker vårdnadshavarna

Starten på det livslånga lärandet!

Kanske är det dags för ditt barn att börja förskola för första gången, eller också ta nästa steg i sitt livslånga lärande. Oavsett om ditt barn är ny i förskolan eller ej, så hoppas vi få vara med på resan. Västerås stad skolverksamheter erbjuder ditt barn en god lärandemiljö från förskola till gymnasium. Hos oss hittar ni en verksamhet med kunnig personal där barnens trygghet, trivsel och utveckling är i fokus. Läs vidare här nedan för att se vad andra vårdnadshavare tycker om vår verksamhet.

"Det känns tryggt att alla känner alla"

Julia - Förälder Vinden, Rundelns förskola

Rebecka är fyra år och har gått på Rundelns förskola sedan hon var ett och ett halvt. Vardagen på Rundeln är händelserik och samtidigt lugn och trygg, det märks att Rebecka utvecklas jättemycket av att vara på förskolan. Pedagogerna arbetar målinriktat med barnens nyfikenhet och intresse i centrum. Det som känns allra bäst är att alla känner alla här, man känner sig alltid välkommen och det bidrar till trygghet för både barn och föräldrar, tycker mamma Julia.

Om du är intresserad av att ditt barn ska börja på Rundelns förskola så gå till menyn och klicka på Gör din ansökan.

Förskoleenkäten

En gång om året skickar Västerås stad ut en enkät för att ta reda på vad barn och vårdnadshavare tycker om förskolan i Västerås. Resultatet använder vi för att utveckla vår verksamhet. Om du är intresserad av att veta vad vårdnadshavarna tycker om just vår förskola kan du läsa mer i enkätresultaten som finns på Förskola - Västerås (vasteras.se).