Välkommen till Skogsbackens förskola!

Vår förskola hittar du i Barkarö strax utanför stan i en lantlig idyll.

Under 2024 flyttar förksolans verksamhet till Gotö förskola. Gotö förskola är en ny förskola i Barkarö som öppnar i augusti. Närheten till Mälaren, olika grönområden och rika naturmiljöer lockar många barnfamiljer till Barkarö.

Starten på det livslånga lärandet

Välkommen till den kommunala förskolan

Förskolan är det första steget i barnets utbildning. Utbildningen ska lägga grunden till ett livslångt lärande, och omfattar barnets hela vistelse där både lek, skapande, omsorg och lärande ingår. Här får barnen utvecklas på bästa sätt utifrån sina förmågor, i en rolig, trygg och utvecklande miljö.

2023-11-28

Vår förskola ingår i Västerås stads förskoleverksamhet tillsammans med andra förskolor runt om i staden. Vi har en gemensam pedagogisk inriktning som fungerar som ett stöd för att utveckla varje enskild förskola utifrån gemensamma ställningstaganden.

Västerås stads värdegrund är ”Alltid bästa möjliga möte”. Inom förskolan har vi ett levande värdegrundsarbete där målet är att alla ska lyckas och att alla barn ska få tillgång till bästa möjliga lärande.

Vill du veta mer om oss och våra arbetssätt? Vill du komma och hälsa på?

Då är du varmt välkommen att kontakta oss. Du hittar våra kontaktuppgifter på sidan Kontakt.

Varmt välkommen till oss!

Skogsbackens förskola flyttar

Under 2024 flyttar vi vår verksamhet till Gotö förskola

Vi flyttar vår verksamhet till nya större lokaler. Den nya förskolan heter Gotö förskola och kommer att ligga på Videgatan 2, bara en kort bit från den nuvarande adressen.

2024-03-28

Gotö förskola har nära till ängar och hagar som blir utflyktsmål med möjligheter till upplevelser och lärande.

Den nya förskolan har plats för 144 barn som delas in i mindre sammanhang och grupper under dagen.

Vi är stolta över att varje dag främja barnens livslånga lust att lära och utvecklas till kreativa, kompetenta och ansvarskännande individer.

Vill du veta mer?

Här kan du läsa mer om Gotö förskola

Då är också varmt välkommen att kontakta oss. Du hittar våra kontaktuppgifter på sidan Kontakt.

Varmt välkommen till oss!

• Du är här:
  • Skogsbackens förskola