Välkommen till Soltorpets förskola!

Om Soltorpets förskola

Förskolan består av sex avdelningar, två avdelningar för de yngre barnen och fyra avdelningar där de äldre barnen går. Vi arbetar i storarbetslag och strävar efter att dela in barnen i mindre sammanhang under dagen. Förskolan byggdes 2008 och sitter ihop med Bjurhovdaskolan. Vi har ett eget tillagningskök och är mycket stolta över maten som serveras. Maten serveras inne på avdelningarna men det kan hända på lov att de äldre barnen får äta ute i skolmatsalen. Vi tycker det är ett bra förberedande inför skolstarten som 6-åring.

Hälsa - Miljö - Trygghet

Vår inriktning på förskolan är att utveckla miljö- och hälsobegreppet. Vi har fått miljöutmärkelsen ”Skola för hållbar utveckling”.

Hälsotänkandet genomsyrar hela verksamheten och alla arbetar hälsomedvetet. Det innebär att alla stora som små ska må bra och känna glädje av att vara på vår förskola.

Trygghet och trivsel är viktiga begrepp för oss. Vi vill ha ett bra samspel med dig som vårdnadshavare där tillit och förtroende skapar grunden för ett bra samarbete kring barnen.

Välkommen till oss på Soltorpets förskola!