Välkommen till Stigbergsgårdens förskola!

Stigbergsgårdens förskola byggdes 1966. Förskolan ligger på Skiljebo, Ekevägen 18. Den är nära belägen en skogsdunge som vi ofta gör utflykter till. Vi har även förmånen att vi ligger nära Skiljebo centrum så att vi kan göra utflykter till bibloteket. Vår utemiljö är indelad i flera gårdar, vilket ger oss möjlighet att dela in oss i små grupper.

Inne på förskolan strävar vi efter att utveckla stimulerande läromiljöer som återspeglar pågående projekt och uppmuntrar barnen att utforska och lära i samspel med varandra och oss pedagoger.

Avdelningar och bemanning

• Myran, barn i åldrarna 1- ca 3 år.

• Biet, barn i åldrarna ca 3-6 år.

• Sländan, barn i åldrarna ca 3-6 år.

• Nyckelpigan, barn i åldrarna 1-6 år.

Antalet barn på Stigbergsgårdens förskola varierar mellan 70-80 stycken.

Antalet tjänster på hela förskolan är 12-15 stycken.

Måltider

Vår kock lagar till alla måltider i köket mitt i byggnaden. Så mycket som möjligt väljer hen ekologiska råvaror. Hen samarbetar med all personal, föräldrar och barn runt matens kvalitet och säkerhet.