Välkommen till Tritons förskola!

Tritons förskola startade 2 januari 2018 och är därmed den första förskolan på Öster mälarstrand. Våra lokaler hittnar ni på bottenplanet i ett bostadshus ägt av ett privat företag vid namn Tornet. Vår geografiska position gör att vi har närhet till både Mälaren, skog och citymiljö.

Vår önskan är att vara med och ge våra barn på Triton bra förutsättningar att möta framtiden. Detta gör vi genom att vara närvarande och medforskande pedagoger som följer barnens intressen i det lilla som stora.

Avdelningarna på Triton

Tritons förskola har plats för cirka 70 barn och erbjuder tre avdelningar utefter barnens ålder och mognad.

• Stranden:
    Här går barn i åldern 1-3 år tillsammans med förskollärare och barnskötare i storarbetslag.
  • Korallen:
    Här går barn i åldern 3-4 år tillsammans med förskollärare och barnskötare.
  • Vågen:
    Här går barn i åldern 3-6 år tillsammans med förskollärare och barnskötare.

Våra lokaler är moderna och unikt utformade för att skapa en känsla av gemensamhet över hela förskolan. Alla avdelningar har sin egen hemvist, men då vi följer barnens intressen över dagen samarbetar vi och utnyttjar hela förskolans lokaler. Så långt det är möjligt delar vi in barnen i små grupper under större delen av dagen.

Vårt kök

Vi har ett eget tillagningskök med en kock som lagar god och näringsriktig mat åt oss varje dag. Vi får dagligen en varierad kost med säsongsaktuella råvaror.