Så här tycker medarbetarna

Vi jobbar med det viktigaste

Som medarbetare inom grundskoleverksamheten är du det viktigaste vi har. Det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla och ta hand om våra elever i skolan.

På vasteras.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta i Västerås stad.

Jobb och karriär - Västerås (vasteras.se)

"Vi har ett härligt förhållningssätt som vi kallar Apalbyandan"

Maria Trossing, klasslärare.

"På Apalbyskolan får jag möjlighet och förutsättningar att utvecklas som pedagog. Jag får den stöttning jag behöver men även tilliten att prova olika undervisningsmetoder."

"Jag tycker att arbetssättet Kooperativt lärande är mest tilltalande eftersom det gör eleverna mer delaktiga i undervisningen. Jag tycker även att tavlornas tydliga och gemensamma struktur med bildstöd underlättar för både elever och pedagoger."

"Eleverna, kollegorna, arbetsuppgifterna, atmosfären, ledningen och närmiljön är det som bidrar till att jag trivs på Apalbyskolan."

"Vi har ett härligt förhållningssätt som vi kallar Apalbyandan, vilket bland annat innebär högt i tak, hjälpsamhet, positivism och hjärtlighet."

• Du är här:
  • Apalbyskolan /