Så här tycker medarbetarna

Vi jobbar med det viktigaste

Som medarbetare inom grundskoleverksamheten är du det viktigaste vi har. Det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla och ta hand om våra elever i skolan.

På vasteras.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta i Västerås stad.

Jobb och karriär - Västerås (vasteras.se)

"Jag är stolt över att arbeta på Dingtuna skola"

Therese With, klasslärare

"Dingtuna skola är en mysig och lagom stor skola med trevliga elever och föräldrar. Det är en skola med som ligger i framkant både när det gäller det digitala lärandet och den fysiska lärmiljön. Vi har stora klassrum med fantastisk utsikt över skogar, åkrar och hagar. Jag har professionella kollegor som är engagerade, lösningsfokuserade och positiva och en rektor som är trygg och inlyssnande. Jag trivs på mitt jobb och är stolt över att arbeta som lärare på Dingtuna skola!"

"Vi har roligt tillsammans på jobbet."

Anna Hofwing, idrottslärare

"Det finns många anledningar till att jag väljer att jobba på vår skola. Vi har behörig och väldigt kompetent personal som har roligt tillsammans på jobbet. Vi undervisar på ett modernt och strukturerat sätt som gör att eleverna kan möta framtiden med gott självförtroende och en tro på sin egen förmåga. Vi har också fantastiska omgivningar runt skolan som gör att den verkligen känns speciell. Jag tror inte att det finns någon bättre skola att jobba på."

"Det finns en Vi-känsla"

Elin Ebeling, klasslärare

"Dingtuna skola är en bra och rolig skola att arbeta på för att vi har kreativ och kompetent personal som sätter eleven i fokus. Vi på skolan ser till allas olikheter och ser det som en tillgång. Vi har roligt tillsammans på skolan och det finns en VI - känsla på skolan som gör att man alltid känner sig delaktig."

"Vi har fantastiska, roliga, kreativa och unika elever."

Linnéa Blomkvist, klasslärare

"Att jobba på Dingtuna skola är otroligt givande på många olika sätt. Här går det fantastiska, roliga, kreativa och unika elever. Personalens sammanhållning gör att vi ofta hittar på tokiga och annorlunda aktiviteter för att göra skolgången minnesvärd för alla. Det blandat med det innovativa arbetssättet med iPads och den galet vackra miljö med kohagar, ängar och äldre byggnader gör denna skola ett självklart val för mig att arbeta på."