Välkommen till Fridnässkolan!

Fridnässkolan är en F-6 skola med 184 elever och 25 medarbetare. Skolan ligger centralt och vi har stadens kulturutbud inom gångavstånd. Skolgården är naturskön och inbjuder till mycket lek.

Skolan består av två byggnader, slottet och ”vita huset”. Slottsbyggnaden är ett äldre kulturskyddat hus som byggdes år 1900 av arkitekten Erik Hahr. Fridnässkolan har 3 fritidshem som arbetar nära varandra och samverkar med skolan. På Fridnässkolan gör vi varandra bra, här lyckas alla! Våra ledord som genomsyrar verksamheten lyder:

Demokrati: jag får möjlighet att vara med och påverka verksamheten och lära mig att följa tagna beslut.

Ansvar: jag gör det jag ska och sår för det jag gör

Respekt: Jag visar hänsyn till alla barn och vuxna. Vi är alla olika men lika mycket värda.

Trygghet: jag ska känna arbetsro, glädje och gemenskap

Lärande: Jag lär mig för livet och har roligt tillsammans med andra