Välkommen till Gäddeholmsskolan!

Gäddeholmsskolan ligger öster om Västerås i närheten av Mälaren. Skolan startade 2019 och ligger i Gäddeholm, ett område som växer och vi med det. Skolan har elever i förskoleklass till och med årskurs 4. Vi fortsätter att utöka med nya förskoleklasser varje år. Målet är att vi blir en F-6 skola. I dag är det 13 anställda på skolan men även det kommer att förändras i takt med att skolan växer.

Området Gäddeholm har en spännande historia. Godset Gäddeholm var en fideikomiss till mitten av 1990 talet. Det finns fornlämningar från järnåldern och många intressanta berättelser om livet här ute. Historien, miljöerna och den fina naturen ger oss bra möjligheter till att bedriva en skola med stora pedagogiska visioner.

Gäddeholmsskolan augusti HT-19