Så här tycker medarbetarna

Vi jobbar med det viktigaste

Som medarbetare inom grundskoleverksamheten är du det viktigaste vi har. Det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla och ta hand om våra elever i skolan.

På vasteras.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta i Västerås stad.

Jobb och karriär - Västerås (vasteras.se)

"Puls-för en rörelsrik skoldag!"

Linda Westholm- idrottslärare

Rörelse är något som genomsyrar hela skoldagen. Idrotten är bara en del av det.

Varje skoldag inleds för våra årskurs 4-6 elever utomhus där de river igång dagen med pulshöjande aktiviteter och lekar. Det ger eleverna en rolig och fartfylld start på dagen och energi att lära sig i klassrummet samt att det bidrar till arbetsro och en tryggare gemenskap på skolan. I ett längre perspektiv hoppas vi bidra till att våra elever utvecklar en livslång vana av lustfylld inställning till rörelse.

"Här får du tid att utvecklas till den du vill"

David Persson-fritidspedagog, idrottslärare

Elevinflytande är en viktig del på fritids. Alla elever ska känna att de har en delaktighet i planeringen.

Vi på fritids erbjuder eleverna varierande aktiviteter utifrån deras egna önskemål. Tillsammans skapar vi kreativitet och stimulans. Våra utemiljöer ger eleverna möjligheten att röra sig på ett lustfyllt sätt under hela deras dag här hos oss på Lövängsskolan.