Välkommen till Malmabergsskolan!

Malmabergsskolan är en F-6 skola med strax över 300 elever. Vi är ungefär 45 medarbetare som varje dag arbetar för att våra elever ska ha tillgång till bästa möjliga lärande och utveckling.

Våra fritidshem

Våra fyra fritidshem arbetar mycket med skapande aktiviteter samt lägger tyngd på den fira leken där barnen utvecklar fantasi, sociala allsidiga kontakter och kommer i kontakt med den egna närmiljön. En fritidsavdelning arbetar med förskoleklassbarn, en annan med årskurs 1, den tredje med årskurs 2 och den fjärde med årskurs 3 och uppåt.

Läge

Vårt centrala läge gör att vi har goda kommunikationer vilket gör det lätt att ta sig till och från skolan. Vår närhet till skog och natur gör att vi enkelt kommer ut i naturen. I skolan finns idrottsal, slöjdsalar samt musiksal.