Så här tycker medarbetarna

Vi jobbar med det viktigaste

Som medarbetare inom grundskoleverksamheten är du det viktigaste vi har. Det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla och ta hand om våra elever i skolan.

På vasteras.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta i Västerås stad.

Jobb och karriär - Västerås (vasteras.se)

"Jag har ett roligt, givande och stimulerande arbete"

Malin Kilander klasslärare år 1-3

Det bästa med mitt jobb är att varje dag få träffa eleverna och följa deras utveckling. Det är ett roligt, givande och stimulerande arbete. Förutom att jag och mina fantastiska kollegor tillsammans tar oss an olika utmaningar varje dag så har vi roligt på jobbet!

Det som driver mig är just mötet med eleverna där vi tillsammans diskuterar och löser uppgifter.

Vi som jobbar på S:ta Gertruds skola är ett sammansvetsat team som tillsammans driver arbetet framåt genom att dagligen ställas inför nya utmaningar
som i sin tur leder till utveckling.

”All personal är drivande och hjälps åt så att alla ska må bra och känna sig delaktiga!"

Mylenn Delsefors lärare i förskoleklass

Det bästa med mitt jobb är alla möten med barn, föräldrar och kollegor. Och att tillsammans med mina kollegor sträva mot samma mål: att vara en viktig del i barnens lärande, utveckling och välmående utifrån varje barns förutsättningar. Samarbetet med kollegorna är fantastisk bra!

Fördelarna med att jobba i Västerås stad är att man kan samarbeta med andra skolor och lära av varandra.