Välkommen till Vetterstorpsskolan!

Vetterstorpsskolan är en grundskola med verksamhet från förskoleklass till årskurs 6 i ett lugnt område. Det är en liten skola där alla känner varandra. I höst kommer det att gå cirka 168 elever på skolan,en förskoleklass och en klass i varje årskurs samt två fritidsavdelningar.

Vi är 30 medarbetare som bedriver skolan och fritidshemmet. Skolan huvudbyggnad är en enplansskola och har stora lokaler där vi kan välja olika aktiviteter. Dessa lokaler gör också att man kan gå undan om man behöver lugn och ro. Till skolan har vi även fyra paviljonger där undervisning kommer att bedrivas under detta läsår.

Närhet till skog och fin lekpark

På Vetterstorpsskolan har vi även tillgång till en av Västerås finaste lekparker, den så kallade "Piratparken". Där kan barnen leka och fantisera i ett gammalt piratskepp, gunga i ”kina”-gungan eller bo i något av de små husen. Man kan åka kana nästan som en brandman eller bara gå på det sviktande underlaget. Vintertid åker vi pulka i den stora backen eller skridskor på isbanan.