Så här tycker medarbetarna

Vi jobbar med det viktigaste

Som medarbetare inom gymnasieverksamheten är du det viktigaste vi har, det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla våra ungdomar i skolan. Här kan du läsa mer om vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss.

"En fantastisk målgrupp"

Camilla Olsson, studie- och yrkesvägledare på Introduktionsprogram

Jag sökte hit för jag vill gärna jobba med elever som är nyanlända eller med elever som av olika anledningar inte klarat skolan tidigare. Här får jag både och!

Det är fantastiska målgrupper att jobba med, eleverna är så kärleksfulla och roliga.

De som är nya i svenska språket eller de som på olika sätt bryter mot rådande normer kommer alltid få kämpa extra mycket för att passa in. Att få lära känna eleverna, följa deras utmaningar och utveckling är en ynnest.

Närheten till dessa målgrupper gör mig lite ödmjukare inför möten med alla människor. Det är ju inte bara elverna som ska lära sig, som personal och som vuxen har jag mycket att lära mig av eleverna.

• Du är här:
  • Carlforsska /