Välkommen till Edströmska

Hos oss utbildar du dig inom anläggning, fordons- och flygteknik. Vi har utbildningar inom gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, kommunal vuxenutbildning och yrkeshögskola. Edströmska är en certifierad BYN, motorbransch och transportcollegeskola.
Satsar du på en modern utbildning i framkant hos oss – så satsar vi på dig.

Branschdag och öppet hus

lördag 20 april klockan 10.00-14.00

Träffa företag/bransch på plats, delta i tävlingar och andra happenings. Våra elevambassadörer och lärare finns på plast för att informera om skolan och dess utbildningar.

2024-03-11

Alla är alla välkomna, alltifrån lillebror som älskar grävmaskiner och lastbilar, till farmor och farfar som vill få en trevlig dag. Förutom tävlingar och andra spännande händelser finns möjlighet att träffa representanter från en mängd olika företag, testa våra simulatorer och kika in i skolans lokaler.

För den hungrige besökaren finns det hamburgare och korv.

Pris för Årets MBC-lärarlag 2023

Motorbranschcollege prisar yrkeslärarlag från Fordon och transportprogrammet

Vårt fantastiska arbetslag mottog priset under Motorbrachcolleges nätverksträff i Jönköping. Stort grattis till er, ert arbete är så värdefullt för våra elever.

2024-03-13

"Prova på dag" på Edströmska

Är du sugen på att studera på Edströmska?

Då är du välkommen på en prova på dag hos oss. Ta kontakt med din studie- och yrkesvägledare för mer information om hur man bokar en dag för att besöka ett av våra program.

2023-11-20

Tacksam över mina engagerade lärare

Milla Lindberg Fordons - och transport - karosseri och lackering

Jag hade hört mycket bra om Edströmska och dessutom gillar jag att jobba mer praktiskt. Varför jag valde just karosseri och lackering var mestadels för att det är lärlingsutbildning och har stort intresse för yrket. Valet av utbildning blev mycket bättre än vad jag trott! Trodde aldrig att jag skulle få lära mig så mycket på så kort tid. Är också otroligt tacksam för mina lärare som verkligen är engagerade. Nu när jag är ute på APL har jag märkt att jag haft stor nytta av det vi fått lära oss i skolan.

2023-11-30

Här skriver du brödtexten för nyheten. Denna text kommer att vara utfällningsbar i nyhetslistningen.

Glöm inte att välja in en bild till nyheten också, som visas i den tomma vita ytan. Det gör du genom att högerklicka på nyheten i trädstrukturen till vänster, och välja "Egenskaper -> Metadata". Där går du in i bildarkivet.

Med hela världen som arbetsplats

Szymon Romaniuk - Flygteknikutbildningen

Jag valde Edströmska för att jag fick höra mycket positivt om skolan och att det var nära där jag bor. Att valet blev Flygteknikutbildningen var för att det är ett välbetalt yrke samt att utbildningen öppnar många dörrar inom landets gränser men även internationellt. I början var allt nytt och jag hade ingen kännedom av att meka med fordon. Men med tiden så fick man lära sig hur allt funkade. Nu vet jag att Flygteknikutbildningen på Edströmska ger mig väldigt bra kunskaper för att kunna gå direkt ut på arbetsmarknaden och inom många olika branscher.

2023-11-28

Stora möjligheter till jobb

Vera Ahlin - Fordons- och transport - lastbil och mobila maskiner

Jag sökte Edströmska för att jag är intresserad av fordon och att arbeta praktiskt. Här finns en stark gemenskap, bra lokaler för min utbildning och stora möjligheter till jobb.

2023-11-24

Ett solklart val av utbildning och skola

Wille Östman Fordons- och transport - personbil

Jag valde Edströmska för att jag ville plugga och arbeta mer praktiskt. Valet av Fordons- och transportprogrammet var solklart då jag gillar fordon, speciellt personbilar. Edströmska verkade vara den bästa skolan för inriktningen så det fick det bli. Jag hade höga förväntningar på utbildning och det blev betydligt bättre än vad jag hade tänkt mig. Utbildningen ger mig absolut bra kunskaper som kommer vara till nytta i arbetslivet.

2023-11-28

Vi vann det pedagogiska priset

Team PFG - anpassad gymnasieskola

Våra fantastiska pedagoger på anpassad gymnasieskola vann det pedagogiska priset med motiveringen: "För att ni dagligen jobbar för alla elevers rätt till utbildning som leder till en trygg och givande framtid. Genom ert lösningsfokuserande arbetssätt, där ni bygger på elevernas styrkor, får ni eleverna att växa. Ni arbetar dagligen för att varje individ ska nå sin högsta potential och vågar utmana eleverna."

2023-11-30

• Du är här: