Samarbetspartners

Vi på Lidmanska ser till att regelbundet skapa nya kontakter i näringslivet och med andra delar av Västerås stad. Vi vet att våra elever får en bra start och en riktigt bra utbildning om de får chansen att lära sig praktiska kunskaper. En möjlig praktikplats under skoltiden i matbutik, på hunddagis eller i daglig verksamhet ger eleverna ökat självförtroende. En praktikplats ger möjlighet och tillfällen att skapa nya sociala kontakter och kunskaper som är bra att ha efter studenten.

Utöver lärande på arbetsplatser planerar vi regelbundna träffar och aktiviteter med andra skolor i Västerås stad

Aktivitetsdagar

En gång per år, under vårterminen, ordnar Widenska gymnasiet en mycket uppskattad aktivitetsdag för våra elever. Alla får chansen att prova på olika friidrotter i Westinghouse arena - Västerås friidrottshall. Alla aktiviteter handleds av eleverna på Widenska gymnasiet, och det brukar alltid vara en härlig stämning med glädje och många minnesvärda ögonblick.

• Du är här:
  • Lidmanska /