Så här tycker eleverna

Med i eleven i centrum

När du ska välja till gymnasiet är det viktigt att du väljer den utbildning som passar dig bäst. Välj en utbildning som du är intresserad av och som ger dig en bra framtid. På alla Västerås stads kommunala gymnasieskolor hittar du utbildningar av högsta kvalitet. Vi har engagerande lärare som sätter dig som elev i fokus. Vi har också ett nära samarbete med näringsliv, högskola, samhälle och föreningar.

Här får du veta vad våra elever tycker om just vår skola.

Foto på Oskar som berättar vad han tycker om skolan

"Vi är kreativa!"

Elev på Nationella programmet

- Vi får lära oss saker som vi kan använda ute i samhället, På lektionerna reflekterar vi efter varje lektion, och vi har många lärare i klassen. Vi har kul och är snälla med varandra!

Foto på Oskar som berättar vad han tycker om skolan

"En toppenbra skola"

Elev på Individuella programmet

- Vår skola är super. Vi får lära oss en massa bra saker som att räkna, skriva och laga mat. Det är kul när vi jobbar med Ipaden och smartboarden! Och så är det ju roligt att få träffa alla kompisar på dagarna.

Foto på Alina som berättar vad hon tycker om skolan

"En femstjärnig skola"

Elev på Individuella programmet

- Jag valde Lidmanska för att det kändes bra i hela kroppen när jag kom hit. Det var en fin skola och alla var så trevliga! Personalen är snäll och kompisarna är toppen.

- Jag tycker att alla ämnen i skolan är roliga. Det är bra för vi lär oss mycket om vad som händer i världen. Extra kul är när vi jobbar med smartboarden eller på bilden när vi får skapa massa saker. En annan sak som gör att jag trivs är när jag jobbar på Café koppen och serverar, avslutar Mimmi.

Läs gärna mer om Individuella programmet på våra programsidor!

• Du är här:
  • Lidmanska /