Så här blir du antagen

Hur antagningen går till

Du väljer Introduktionsprogram i samråd med din studie- och yrkesvägledare, Arenan och dina vårdnadshavare. Det är Arenan som har hand om placering och antagning för följande program:

• Språkintroduktion
  • Individuellt alternativ
  • Yrkesintroduktion
  • Programinriktat val till högskoleförberedande program

Om du vill söka programinriktat val till yrkesförberedande program gör du det via systemet Dexter. Din studie- och yrkesvägledare i grundskolan hjälper dig att söka till programmet. Programinriktat val är för dig som saknar betyg i matematik eller engelska. Prata med din studie- och yrkesvägledare för att få mer information.

Kontakta Arenan för frågor om placering och antagning

Besöksadress: Ingenjör Bååths gata 17
Telefontid: Måndag-torsdag klockan 8.30-10.00

Läs mer om Arenan på vasteras.se

Kontakta gymnasieskolan för frågan om skolan och programmet

Vill du veta mer om hur det är att gå programmet eller veta mer om hur skolan arbetar är du välkommen att kontakta oss på Skultuna gymnasieenhet. Självklart går det bra att komma och besöka vår skola och se hur det är just här genom att boka ett besök hos oss.

Kontaktperson är Maria Ryttersson, samordnare 021-39 38 34.