Välkommen till Tibble förskola!

Tibble förskola ligger nära skogen och bredvid stora grönområden. Tibble är en stor förskola i mycket gott skick, den har gemensamma mötesplatser, eget kök och matsal. Förskolan har närhet till både bibliotek, bad, idrottsplatser, lekplatser och skolor. Välkommen till oss!

Drömfabriken

I Skultuna bygger vi en invånararena

Drömfabriken kommer att vara till för alla invånare - men på barn och ungas villkor.

2024-03-21

Nu gör vi den största satsningen i Skultuna på många år! Den nya invånararenan som ska heta Drömfabriken.

Drömfabriken kommer bland annat att bestå av en ny Persboskola för årskurs 4-9, nytt bibliotek och ny fritidsgård. Invånararenan blir en mötesplats för invånare efter skoltid.

Vissa av Persboskolans lokaler har rivits för att göra plats för den nya byggnaden. När de nya lokalerna står färdiga är de moderna och anpassade till en digitaliserad värld. Vi planerar för att bygget ska vara klart 2026. Även utemiljön kommer att bli ny och till för alla.

Här kan du läsa mer:

drömfabriken.se