Att flytta hit

Västerås erbjuder allt man kan önska sig av en stad; vacker natur, kultur, shopping, trevliga restauranger och idrotter att utöva och att titta på. Västerås är dessutom en av Sveriges mest centrala städer - här är det nära till både norra, södra, västa och östra delarna av landet.

Västerås är en anrik stad med en lång historia. Stadens ordentliga framväxt kom i och med industrialiseringen under 1800- och 1900-talen. I och med industrialiseringen blev Västerås en stark industristad med en välfungerande infrastruktur.

Vår skola ligger i centrala Västerås där du bland annat hittar både restauranger och träningsfaciliteter men även andra föreningar. Det är lätt att ta sig till/från vår skola då centralstationen ligger inom 5 minuters promenadavstånd.

Möjligheter till boende

Mimers logga