Förverkliga dina drömmar hos oss

Som elev hos någon av de kommunala gymnasieskolorna i Västerås får du ett brett urval av program i högsta kvalitet. Vi har stöd och elevhälsa på alla våra skolor, och engagerade och behöriga lärare. Vi jobbar alla för att du ska lyckas i dina studier.

För oss är det också viktigt att du som elev trivs och har möjlighet att utvecklas. På alla våra skolor finns stöd och elevhälsa om du behöver det. Vårt gemensamma mål är att du ska lyckas i dina studier. Vi är stolta över att vi har så många engagerade och behöriga lärare som arbetar för våra elevers bästa. Våra skolor växer och utvecklas tillsammans med näringsliv och högskola. Genom ett nära samarbete med företagen är våra utbildningar anpassade för att möta morgondagens behov.

Om du är intresserad av ett yrkesprogram ska du komma ihåg att du alltid har möjlighet att läsa kurser som ger dig en grundläggande högskolebehörighet. Det betyder att du får en utbildning som både leder till jobb och till vidare studier.

Väljer du ett program på någon av Västerås stads kommunala gymnasieskolor får du alltid:

• Engagerade och kompetenta lärare
  • Högskolebehörighet på alla program
  • Moderna arbetssätt och undervisning i framkant med fokus på din utveckling
  • Stöd och hjälp när du behöver det
  • Väl utvecklat samarbete med näringsliv och högskola
  • Arbetsplatsförlagt lärande på alla yrkesprogram
  • Möjlighet till internationella utbyten
  • Skolbibliotek med bra utbud