Välkommen till Bjurhovdaskolan!

Bjurhovdaskolan är en grundskola med verksamhet från förskoleklass till årskurs 6. Skolan andas värme, positivitet och engagemang, här finns en stolthet och trivsel hos både barn och vuxna.

Har du sökt plats för ditt barn på vår skola?

Alla nya elever får ett välkomstbrev i maj med mer information inför skolstarten i augusti.

2024-02-08

Under våren var det dags att önska skola för dig som har barn som ska börja i förskoleklass hösten 2024. Besked om vilken skola ditt barn fått plats på skickas ut i början av april i grundskolans e-tjänst.

Under maj kommer alla nya elever kommer att få ett välkomstbrev från skolan.

Om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att ringa eller mejla Kontaktcenter.

Varmt välkomna till oss hälsar vi alla nya elever!

Kontaktcenter
E-postadress: kontaktcenter@vasteras.se
Telefon: 021- 39 00 00, knappval 2
Öppettder: Vardagar klockan 08.00-16.30

Grundskolans e-tjänst

$item.alt

See the Good!

Läs om den forskningsbaserade metoden som utvecklar sociala och emotionella färdigheter.

Bjurhovdaskolan använder en forskningsbaserad metod från Finland som handlar om att utveckla sociala och emotionella färdigheter på både invidid- och gruppnivå.

2023-08-14

See the Good! är en finsk forskningsbaserad metod som utvecklar sociala och emotionella färdigheter, positiv skolkultur och lyfter fram styrkor och framgångar både på individ- och gruppnivå. Både hos elever och personal. Den riktar sig även till föräldrar. Det finns en app, en hemsida samt fysiskt material såsom aktivitetskort.

Det finns något positivt i varje barn och ungdom och alla har rätt att få chansen till att vara sitt bästa jag. Eleverna motiveras av att deras egna styrkor lyfts fram och dokumenteras. Vi på skolan har som uppgift att möjliggöra detta

• Du är här:
  • Bjurhovdaskolan