Förskolans lärmiljöer skapas utifrån barnens ålder, intressen och de olika avdelningarnas olika projekterande arbetssätt.
Innemiljön på de olika avdelningarna består av flera små rum i rummen, där det skapas olika möjligheter för lek och kreativt lärande. Varje avdelning har sina egna unikt utformande rum och lärmiljöer som är anpassade efter de barn som vistas just där, på den enskilda avdelningen. Samtidigt har förskolan ett gott samarbete avdelningarna emellan och arbetar aktivt med att göra alla barn trygga i samtliga miljöer vid exempelvis öppning och stängning.
Utemiljön består även den av olika lärmijöer, där varje avdelning har utrymme att skapa ett yttre rum åt barnen att vistas i. Där kan barnen mötas ytterligare i sina aktiviteter efter ålder och intressen. Den stora gemensamma gården har flera natursköna inslag som såväl det lilla som det stora barnet kan uttrycka sin kreativitet i och utveckla sin lek och kamratskap alla avdelningar emellan.
För oss är det viktigt med en inbjudande och lustfylld miljö, där lärandet kan ske spontant där och då med inspiration av det som är aktuellt i de olika projekterande arbeten som förskolan erbjuder.
Våra miljöer erbjuder olika typer av stimulans för såväl sinne som minne i olika former. Miljöerna skapas efter barnens olika intressen, behov och förutsättningar.
Vår natursköna utemiljö erbjuder många stunder till kreativt lärande och fantasiskapande.