Välkommen till Önsta förskola!

Önsta förskola öppnade i augusti 2018 och har plats för 144 barn. Förskolan ligger på Önstavägen 3 i nära anslutning till skogen mellan Rönnby och Gryta.

Förskolan har fyra avdelningar som fått sina namn efter vår närhet till naturen. Avdelningarna Rönnen och Björken finns på nedervåningen och där vistas våra yngsta barn. På övervåningen finns avdelningarna Linden och Kastanjen där våra äldre barn går.  Varje avdelning delas sedan i två hemvister blå och grön eller röd och gul.

Vi har förmånen att ha två kockar som lagar fantastisk mat till oss på förskolan. Barnen sina måltider i vår matsal. Detta gör vi för att i större utsträckning kunna planera våra hemvistar för den dagliga pedagogiska verksamheten.

På Önsta förskola jobbar 27 pedagoger tillsammans för barnens bästa.