Välkommen till Arkens förskola!

Arkens förskola är byggd 2011 och ligger i ett naturskönt område i stadsdelen Hökåsen cirka 7 kilometer från Västerås centrum.

Vi har fyra avdelningar, Tigern, Zebran, Lejonet och Giraffen med barn i åldrarna 1-5 år, med cirka 19 barn på varje avdelning. Vi samarbetar mellan avdelningarna.

Det fina läget innebär att vi har en möjlighet att erbjuda rika naturupplevelser och spännande lek i närmiljön året om, då vi har nära till både skog och lekparker.

En dag hos oss innehåller en blandning av fri lek och planerade aktiviteter både ute och inne. På Arkens förskola arbetar det cirka 13 personal.

Vårt kök

Maten lagas i vårt eget kök av våra tre kockar. Här får vi nybakat bröd, grönsaker efter säsong och de lagar den mesta maten från grunden.