Så här tycker medarbetarna

Vi jobbar med det viktigaste

Som medarbetare inom förskoleverksamheten är du det viktigaste vi har, det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla och ta hand om våra små västeråsare. Här kan du läsa mer om vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss.

En gul kungsljusblomma mot blå himmel

"Alltid bästa möjliga möte"

Kungsljusets personal

" Jag vill vara en del av framtidens förskola"

" Jag vill göra skillnad genom att ge, de barn jag jobbar med, goda förutsättningar för en lyckad skolgång"

" Varje dag är en ny utmaning. Det gör förskolläraryrket till världens bästa jobb"

”Det är i förskolan vi lägger grunden för det livslånga lärandet”

Anette Vinsth, 36 år - Förskollärare

Att vara förskollärare innebär för mig att ha ett givande arbete där jag varje dag känner att jag har möjlighet att påverka och göra skillnad. Att jag arbetar för framtiden - barnen.

Barnrättsfrågor är något som jag i mitt arbete brinner för. Det är viktigt att vi ser barnen vi möter som kompetenta individer och att vi i enlighet med våra styrdokument samt barnkonventionen sätter barnets bästa i främsta rummet.

Barn hjälper oss att förstå och lyfta andra perspektiv. Det handlar också om att jobba med barnrätt som en kollegial förändringsprocess. Hur vi ska göra för att barnkonventionen ska gå från ord till handling.