Så här tycker vårdnadshavarna

Starten på det livslånga lärandet

Kanske är det dags för ditt barn att börja förskola för första gången, eller också ta nästa steg i sitt livslånga lärande. Oavsett om ditt barn är ny i förskolan eller ej, så hoppas vi få vara med på resan. Västerås stad skolverksamheter erbjuder ditt barn en god lärandemiljö från förskola till gymnasium. Hos oss hittar ni en verksamhet med kunnig personal där barnens trygghet, trivsel och utveckling är i fokus. Läs vidare här nedan för att se vad andra vårdnadshavare tycker om vår verksamhet.

Bild på vårdnadshavare som citeras i texten

"Ni är verkligen våra vardagshjältar"

Jessica Bennersand - vårdnadshavare

Jag tycker det känns extra tryggt med en låst förskola där enbart behöriga har tillgång att komma in hos er på Kungsljuset. Lekparken är helt fantastisk och lokalerna är fina och fräscha och framförallt uppdaterade med ett nytänk.

Ni förser våra barn med en utvecklande miljö, där fantasin får flöda från pyssel till att lära sig räkna lyssna och sammarbeta. Utelek i dess olika former från att besöka Vallby friluftsmuseum till att leka ute på stora gården och även vara ute i skogen för att upptäcka.

Ni pedagoger är helt fantastiska som lyssnar in och även plockar upp våra barns intressen allt från att ta med sig maskar och grodyngel in till förskolan för att kunna studera och samtala om, och även förstora upp bilder från en projektor så det kan lägga pussel eller rita av olika föremål. Det som även gör mig extra varm i hjärtat är när ni även kan berätta något individuellt om ens eget barn, som ni har uppmärksammat er om. Och vill vilket fantastiskt jobb ni gör under en pågående pandemi, det vill jag höja er alla för. Tack för att ni finns.

Förskoleenkäten

En gång om året skickar Västerås stad ut en enkät för att ta reda på vad barn och vårdnadshavare tycker om förskolan i Västerås. Resultatet använder vi för att utveckla vår verksamhet. Om du är intresserad av att veta vad vårdnadshavarna tycker om just vår förskola kan du läsa mer i enkätresultaten som finns på Förskola - Västerås (vasteras.se).