Välkommen till S:ta Gertruds skola!

Skolan ligger i stadsdelen Hammarby omgiven av villor, radhus och flerfamiljshus. Skog och natur har vi alldeles inpå knuten, liksom flera lekplatser.

Skolan byggdes 1964. Under 2019 gjordes en omfattande invändig renovering där bland annat ventilationssystemet byttes ut och där alla lokaler fräschades upp och utrustades med nya möbler. Och vi kan även stoltsera med ett fint skolbibliotek med böcker på flera språk!

Våra elever, ca 145 stycken, är fördelade från förskoleklass till årskurs 6. Vi har en klass i varje årskurs. Vi har även ett fritidshem med två avdelningar, Alpha och Beta.

Vi är cirka 30 personer som jobbar på skolan. Mottot är "alla barn är allas barn" och vi har barnens bästa i centrum!

Bild på enté