Så här tycker medarbetarna

Vi jobbar med det viktigaste

Som medarbetare inom förskoleverksamheten är du det viktigaste vi har, det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla och ta hand om våra små västeråsare. Här kan du läsa mer om vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss.

Bild på Ruth Bredahl utomhus

"Det finns inga hinder bara möjligheter!"

Ruth Bredahl - Barnskötare

Vad är det bästa med ditt jobb? Att jag får möta barn och vuxna med olika erfarenheter, det är ett intressant arbete och ingen dag är den andra lik. Jag lär mig väldigt mycket tillsammans med barnen, vårdnadshavare och kollegor. Det allra bästa är att jag åker till jobbet varje dag med ett leende på läpparna.

Vad är dina drivkrafter?

Jag är målmedveten och får min arbetsglädje när jag ser resultat hos barnen kring det vi arbetat med. Min största drivkraften är att jag gillar mitt jobb och trivs med mina arbetsuppgifter. Jag anser att det finns inga hinder bara möjligheter.

Vad tycker du är bra med att jobba på just den här förskolan?

Att det finns engagerad personal och ledning som är drivande och för förskolan framåt.

Hur funkar samarbetet med kollegorna?

Det fungerar bra, vi tar del av varandras erfarenheter och idéer för att utveckla verksamheten.

Vad finns det för fördelar att arbeta i en stor organisation som Västerås stad?

Det är en trygghet och öppnar för möjligheter att pröva andra verksamheter om viljan skulle finnas.

Bild på Josefine Billström

"Vi har ett lösningsorienterat arbetssätt!"

Josefine Billström - Barnskötare

Vad är det bästa med ditt jobb? Det bästa med mitt jobb är att få möta alla barn och glädjen som det ger mig. Att få möta barnens funderingar och utmaningarna som uppstår utifrån dessa tankar.

Vad är dina drivkrafter?

Det är att lära barnen vad de behöver för framtiden och att får vara delaktig i att packa den ryggsäcken.

Vad tycker du är bra med att jobba på just den här förskolan?

Att vi är många avdelningar och kan ta hjälp av varandras erfarenheter och kunskaper.

Hur funkar samarbetet med kollegorna?

Det fungerar bra, vi har ett lösningsorienterat arbetssätt och hjälpsamma mot varandra med barnens bästa i fokus.

Vad finns det för fördelar att arbeta i en stor organisation som Västerås stad?

Valmöjligheterna till exempel att välja storlek på förskola, möjligheter till fortbildning och procentsats som du vill arbeta.