Välkommen till Dingtuna skola!

På vår skola tar vi emot elever som går i årskurs F-6 och idag har vi cirka 280 elever och vi är drygt 40 medarbetare. Hos oss möts eleverna av utbildade lärare och pedagoger, i förskoleklass, i skolan och på fritidshemmet. Våra lärare och pedagoger är vår främsta tillgång för att eleverna skall få en skolgång som hjälper dem att växa som individer, med kunskaper att så småningom finna sitt sammanhang i samhället. Skolan har en tydlig digitaliseringsplan som stödjer lärare, pedagoger och elever i arbetet med olika moderna och digitala lärverktyg.

Nära naturen

Skolan är belägen i en lantlig miljö intill en medeltida kyrka och är omgiven av åkrar, hagar och ängar. Naturen runt omkring skolan ger eleverna en unik möjlighet att arbeta med uppgifter kopplade till natur och närmiljön. Skolgården och den vackra närmiljön inbjuder till mångsidig aktivitet, som stimulerar till lärande och lek.

En modern skola med anor

Dingtuna skola är en F-6-skola cirka 10 km väster om Västerås. Vår ursprungliga skolbyggnaden byggdes år 1866. Under årens lopp har skolan byggts ut och idag består vår skola av fem olika byggnader. I de olika byggnaderna ryms bland annat bibliotek, slöjdsalar, idrottssal, skolrestaurangen Gyllene Gaffeln och givetvis klassrum. Alla rum hos oss är utrustade med modern digital teknik för att möta nutidens och framtidens möjligheter. Vår skola är även utrustad med solenergi.

Bild på enté
Bild på skolan