Välkommen till Hamreskolan!

Hamreskolan är en grundskola med elever från förskoleklass till årskurs 6, som ligger på Hamre i Västerås östra delar. Skolan rymmer 17 skolklasser och 3 förskoleklasser. Vi är cirka 500 elever och 65 medarbetare.

Det är en mycket fin skola med ljusa och trivsamma lokaler som andas gemenskap och lust att lära. Skolans traditioner bidrar till den positiva stämningen och gemenskap som råder på skolan.

Skolgården inbjuder till mångsidig aktivitet som stimulerar till lek för alla elever. Vi har närhet till fin natur i området med skog och ängar, Mälaren och friluftsområdet Björnö. Vi värnar om vår inom- och utomhusmiljö och arbetar aktivt med miljöfrågor.

Undervisningen sker i åldershomogena klasser. Vi lägger stor vikt vid baskunskaper och det sociala samspelet. Hamreskolans förskoleklasser och fritidshem är integrerade i skollokalerna.

"Hamreskolan är bra på alla sätt, skolan som rockar fett" Mathilda, elev på Hamreskolan.

Bild på enté