Så här tycker medarbetarna

Vallbyskolan en lagom stor skola

Vallbyskolan är en lagom stor skola där alla har möjlighet att lära känna alla. Man arbetar nära de elever man undervisar och man har oerhört kunniga och engagerade kollegor, intresserade elever och hjälpsamma vårdnadshavare. Det finns gehör för nya idéer och tankesätt. Skola och fritids arbetar i nära samarbete där allas kompetenser behövs och tas tillvara på.

Vi jobbar med det viktigaste

Som medarbetare inom grundskoleverksamheten är du det viktigaste vi har. Det är våra medarbetare som får verksamheten att fungera. Du hjälper till att få en hel stad att fungera, genom att utveckla och ta hand om våra elever i skolan.

På vasteras.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta i Västerås stad.

Jobb och karriär - Västerås (vasteras.se)

"Att vi personal och elever är från så många olika kulturer, ger oss lärdom !"

Tarja Kleinferchner - Förstelärare

Samarbetet på Vallbyskolan fungerar bra. Vi är ett härligt gäng med en nyfikenhet och en arbetsvilja.

- Min drivkraft är att jag vill utvecklas som pedagog och kunna se lyckan hos eleverna då de lyckas, förklarar Tarja Kleinferchner.

Det bästa med att arbeta på Vallbyskolan är flera saker. Det första är mötet med eleverna. Att få se deras utveckling i det sociala och i det kunskapsmässiga. Det andra är den positiva arbetsmoralen i kollegiet, alla vill göra sitt bästa. Dessutom är det glädjen i att få undervisa och utvecklas som pedagog.

• Du är här:
  • Vallbyskolan /