Sök jobb hos oss

Så här är det att jobba hos oss

Vi som arbetar här på skolan värdesätter samarbete och har ett tydligt fokus på våra elevers resultat. Det är en trygghet att känna att vi löser situationer och eventuella problem tillsammans. Det visar sig också att vi når så mycket längre när vi samarbetar, både inom ämnen, mellan ämnen och mellan våra olika uppdrag.

Under de senaste åren har vi arbetat fram gemensamma mål. Genom att nyttja våra olika ytor för samarbete och arbeta lösningsfokuserat så tar vi oss framåt. Exempel på samarbetsytor kan vara arbetslag, ämneslag, ledningsgrupp och elevhälsoteam (EHT).

Vi värdesätter också glädje och trivsel, och arbetar medvetet med att klimatet ska vara öppet och tillåtande. Vi brukar säga att vi är en lagom stor skola, där vi hinner med att se alla elever och deras behov, och stor nog att hålla en hög professionalitet.

Jobba med det viktigaste

Vårt mål är att bli en ledande skolstad där alla elever har tillgång till bästa möjliga lärande! För att lyckas med det behöver vi de bästa medarbetarna. Tillsammans hjälper vi våra elever att utvecklas till kunniga, kreativa, kompetenta och ansvarstagande individer i Västerås och världen. Vi hoppas att du vill vara med på resan och vara en viktig del av det livslånga lärandet.

Se lediga tjänster och ansök via Västerås stads webbplats

Förmåner för dig som arbetar hos oss

Om du jobbar hos oss får du friskvårdsbidrag. Det kan bland annat använda till träning, friskvård och massage. Jobbar du i fritidshem eller förskoleklass får du även arbetskläder som används för utomhusaktiviter. Om du är nyutexaminerad lärare får du en mentor som stöttar och vägleder dig i din nya roll. Utöver de förmåner som är unika för dig som jobbar i skolan kan vi även erbjuda andra saker, såsom exempelvis föräldrapenningstillägg, tjänstepension och försäkringar.

Övriga förmåner för medarbetare i Västerås stad

Utvecklas med oss

Hos oss får du växa i din yrkesroll. Vi arbetar aktivt för att utveckla olika former för kollegialt lärande där alla lär av varandra. Du får kompetensutveckling i form av utbildningar, nätverk, karriärvägar som förstelärare eller lektor samt traineeprogram för blivande skolledare, bara för att nämna några alternativ. Det betyder att du har goda möjligheter till nya utmaningar utan att behöva byta arbetsgivare.