Våra profiler

Idrott och hälsa - fotboll

Den här profilen är för dig som vill kombinera studier och fotboll under din gymnasietid. Fotbollsprofilen riktar sig till dig som har hög målsättning med ditt idrottande och vill utvecklas som spelare.

För att söka den här profilen behöver du vara fotbollsspelare som är aktiv i en förening. Under tre timmar i veckan får du ha idrott och hälsa med utbildade fotbollssledare. Det är skolan som står för all träning och teori.
Läser du fotbollsprofil kan du få möjlighet att resa utomlands för att delta i turneringar.

Programblad Idrott och hälsa - fotboll 2023 (PDF) Pdf, 337.4 kB.

Idrott och hälsa - träningslära

Spetsa din gymnasieutbildning med extra idrott.

Den här profilen är för dig som har en hög målsättning med ditt idrottande. Du får möjligheten att kombinera dina studier med din idrott. För att söka den här profilen behöver du vara aktiv i en idrott och en idrottsförening.
Vid två tillfällen i veckan har du lärarledda lektioner med både praktik och teori med särskilt fokus på din idrott.

Här får du läsa kurser som omfattar både praktiska och teoretiska moment.

Programblad Idrott och hälsa - träningslära 2023 (PDF) Pdf, 336.4 kB.

Musikprofil

Musikprofilen är för dig som vill kombinera studier med musik under din gymnasietid. Du får möjlighet att utveckla din musikalitet ännu mer.

Det här är för dig som aktivt sjunger eller spelar instrument. Tre timmar i veckan får du ha musik med utbildade musiklärare och sångpedagoger. Inför högtider som exempelvis lucia och skolavslutningar är det elever från musikprofilen som deltar i kör och ensemble.

Programblad Musik 2023 (PDF) Pdf, 334 kB.