Våra lokaler

Välkommen att titta in hos oss!

Icander, Stensborgsgatan 1

Icander är f.d. hotell och konferensanläggning som ligger vid Mälaren intill Lögarängsbadet. Här finns:

• Lounge
  • Bistro
  • Aula
  • Bibliotek
  • Hotell & turismutbildningen
  • Anpassad gymnasieskola
  • Lärosalar för gymnasiegemensamma ämnena
  • Lärararbetsrum
  • Konferensrum
  • Administration
  • Rektorsexpedition
  • Specialpedagog
  • Studie- och yrkesvägledare
  • Kurator
  • Skolsköterska
  • IT-administratör

Stensborg, Sjöhagsvägen 4

På Stensborg genomförs den praktiska utbildningen inom kök, bageri/konditori och service.

Här finns:

• Metodkök, storkök och á la carte-kök för praktisk kock- och servitörutbildning för både gymnasieungdomar och vuxna
  • Restaurang för gäster
  • Butik för försäljning av både bakverk och matlådor
  • Elevrestaurang
  • Lektionssalar
  • Lärararbetsrum
  • Övre planet i byggnaden inrymmer:
  • Utbildningslokaler för gymnsieungdomar och vuxna som går bageri- och konditori-inriktningen
  • Utbildning inom yrkeshögskola
  • Omklädningsrum

Bibliotek

I vårt bibliotek finns såväl fack- som skönlitteratur. Här finns också arbetsplatser och studierum för dig som vill sitta och plugga eller kanske bara njuta av utsikten!

Bistro

Tranellskas cafeteria den så kallade Bistron ligger i Icander-huset. Här kan du köpa kaffe/te, olika drycker, smörgåsar, frukt och ibland kanske även en och annan chokladboll, till ett förmånligt pris. Brödet som vi säljer i Bistron kommer från vårt eget bageri.

Klassrum, loungeutrymme och undervisningslokaler

Klassrum
Lounge
Hotellrum
Bagerisal

Elevmatsal

All mat i elevmatsalen tillagas av skolans kock, tillsammans med gymnasieelever och vuxenstuderande som går kockutbildningen.

Varje dag serveras en varmrätt och ett vegetariskt alternativ samt en fantastisk salladsbuffé.

• Du är här:
  • Tranellska /